martes, 15 de diciembre de 2015

Fulls de càlcul


Condicions


   Fulls de càlcul Google: Fulls de càlcul de Google és una aplicació de fulls de càlcul online que et permet crear i donar format a fulls de càlcul, a més de col·laborar simultàniament amb altres persones. A continuació, t'indiquem tot el que pots fer amb Fulls de càlcul de Google:
  • Importar i convertir dades en format Excel, .csv, .txt i .ods a un full de càlcul de Google.
  • Exportar dades en format Excel, csv, .txt i .ods, així com arxius PDF i HTML.
  • Utilitzar l'edició de fórmules per a realitzar càlculs de les teues dades i aplicar format per a donar-los l'aspecte que preferisques.
  • Xatejar en temps real amb altres usuaris que estiguen modificant el teu full de càlcul.
  • Crear gràfics amb les teues dades.
  • Inserir un full de càlcul o una secció d'un full de càlcul en el teu blog o lloc web.

  Valoració personal del programa

Aquesta eina de Drive ja havia tingut ocasió d'utilitzar-la l'any passat amb un tipus de treball similar, però enguany he hagut d'utilitzar moltes més opcions que ens ofereix el full de càlcul de Drive. M'ha impressionat molt les diverses coses que pots realitzar amb aquesta eina. M'he adonat que és alguna cosa molt més útil del que pensava. Et pot ajudar en moltes coses com per exemple realitzar mitjanes, càlculs, etc.

  Valoració del treball proposat

Em sembla que aquest treball ha sigut un treball bastant útil per a aprendre a utilitzar el programa i conèixer totes la utilitats que pot tenir els fulls de càlcul de Drive. Em sembla que el treball aquest ha sigut una mica intens i costós de realitzar però crec que mereix la pena ja que aquesta eina ens pot ser de molta utilitat. El temps que hem emprat en aquest treball igual m'ha semblat una mica excessiu ja que hem estat un gran període de temps realitzant les mateixes tasques i per tant pense que no hauria fet falta tantes classes per a poder aprendre a utilitzar els fulls de càlcul. Però bé també és veritat que ha sigut bé que aprenguem a emprar perfectament aquest programa ja que ens va a ser molt útil.


  Diari de sessions

En aquest treball comencem primer realitzant un petit recordatori de com s'utilitzaven les funcions bàsiques dels fulls de càlcul. Açò ho recordem fent un petit treball individual sobre els electrodomèstics on calculàvem la despesa d'energia que s'empra en un dia, una setmana i un mes. Després amb els resultats obtinguts vam haver de fer un gràfic de barres i després, un sector circular.
Com aquestos:
        




Una vegada acabat el treball aquest realitzem una carpeta en el Drive per a ficar tots els treballs en aquesta. I alhora vam fer una altra carpeta exactament igual i la compartim amb el nostre grup per a poder fer els projectes.
El primer treball que vam fer va ser el del factor relativista. Aquest treball ens va suposar una petita dificultat ja que no havíem fet mai cap treball similar. Fer un treball que et calculara dades segons les dades que tu poses, tipus calculadora.
Per sort amb una petita explicació de Ricardo al final vam poder acabar-ho sense cap problema. Aquest treball ja ens va suposar un gran esforç i no érem conscients que açò solament era el començament.



Ací us deixe una mostra del que va anar el nostre treball de factor relativista:








El segon treball que ens va proposar Ricardo va ser el de Caiguda vertical en el qual havíem de calcular la velocitat que portava l'objecte, el temps que tarda un objecte a arribar al sòl i les energies que empra l'objecte. Vam haver d'utilitzar els nostres coneixements de la física per a poder esbrinar aquestes incògnites. Una vegada tret açò passàvem a la part més tècnica del treball. Apliquem les fórmules amb les diferents funcions que tenen els fulls de càlcul i així aconseguíem, després de molts molts intents, que la fórmula s'aplicara correctament. Una de les dificultats que ens trobem va ser la de com posar una arrel quadrada ja que la fórmula ho exigia. Ho vam haver de cercar en el manual dels fulls de càlcul. Vam poder esbrinar que es posava com SQRT i dins d'un parèntesi el que volíem posar dins de l'arrel. Una vegada trets els resultem vam veure que la fórmula tenia algunes fallades. Aquests eren fallades matemàtiques. El valor de dins de l'arrel no podia ser negatiu. Els valors que nosaltres havíem de posar en la nostra calculadora podien ser els que nosaltres volguérem però amb coherència i lògica per exemple la massa i l'altura mai poden ser negatives.
Per tant vam haver de posar unes condicions en aqueixes cel·les per a procurar que no posàrem valors incoherents.

Una vegada solucionats tots aquests problemes passem a la realització de la taula dels valors i les gràfiques. Per a agilitar el procés de realització ens dividim el treball entre els quatre per a així poder acabar molt abans. Jo m'encarregue de la realització de la gràfica que representava la caiguda vertical de l'objecte respecte a la seua energia. al principi tots vam tenir problemes en la col·locació de les dades però açò ho solucionem ràpidament ja que Ricardo ens va prestar una petita ajuda. Pablo es va haver d'encarregar de realitzar la taula que al principi va tenir alguns problemes i li va haver d'ajudar Carlos. Havíem de deixar la taula en relació a les dades que havíem tret anterior ment en la nostra pròpia calculadora. I per tant posar diferents valors en temps diferents dóna la caiguda de l'objecte. Una vegada realitzat tot. Passem a comprovar-ho intercanviant les dades de la nostra calculadora i veient que tot, les gràfiques i la taula variava. Una vegada acabat tot açò ho vam protegir perquè ningú poguera modificar-ho, solament nosaltres.
Així es pot veure gràfica finalitzada:


El tercer treball que se'ns va proposar va ser el de punt de trobada vertical, en el qual havíem de calcular on es trobaven dos objectes llançats a l'aire. Aparentment aquest treball semblava molt similar a l'anterior, però açò no va anar així est tenia un nivell més de dificultat. Les fórmules que es plantejaven no eren les mateixes o almenys no es plantejaven de la mateixa manera. En est vam haver d'igualar les equacions perquè, així, es pogueren trobar. Fins a ací tot era molt similar als projectes realitzats anteriorment. Una vegada realitzat amb les dades que ens van donar vam veure que ho teníem bé, però la cosa canvie quan decidim canviar les dades de la nostra calculadora. Els resultats no ens donaven o ens donaven resultats incoherents ja que el temps no pot ser mai negatius o altures negatives. Açò era un problema i és que la nostra equació tènia uns matisos que calia millorar. I és que es podia donar el cas que els dos objectes no es trobaren o que aquests xocaren abans contra el sòl. Açò no ho vam poder solucionar solos. Vam haver d'acudir al comodí del professor. Ens va donar unes petites pautes a seguir i al final treballant els quatre alhora aconseguim traure-ho.

La solució va ser inserir en la nostra equació unes condicions. Açò es realitzava amb l'opció "if()" dels fulls de càlcul. Aquesta operació el que evitava eren aquests casos. Si els resultats donaven el que el teu deies doncs podies posar que donara el que el teu volgueres. Açò es pot veure millor en aquesta imatge.
L'única cosa que quedava ja eren passos dados.lo únic que havíem de fer era recordar el que havíem fet en el treball anterior. Era completament igual. Deixar la taula en relació de les dades donades en la calculadora i després agafar les dades que ens havien donat aquesta taula per a poder fer la gràfica. En la gràfica podem veure on es xoquen els objectes. I bé finalment protegir-ho.
Ací podem veure la taula:

Seguim els nostres càlculs amb els fulls de càlcul amb la resolució d'equacions de segon grau. Açò, aparentment, no ens va suposar cap problema ja que hem estat dominant les equacions aquestes durant anys i aqueix va ser el problema. Estar treballant amb elles un munt de temps i no adonar-nos de les coses òbvies, les que vam aprendre en l'ESO. Realitzem l'equació i després vam haver de tornar a fer ús de la utilitat "if()" ja que poden haver-hi tres opcions. Una que és la normal, que de dos resultats; una altra que pot ser que l'arrel quadrada d'un sol nombre i no dos; i finalment que l'arrel no es puga realitzar, que açò passa quan el valor de dins de l'arrel és negatiu. Ens va costar bastant traure l'equació amb la funció aquesta. No teníem dominada la funció aqueixa i no vam saber com fer-ho fins a passades unes quantes classes.

Al final se'ns va quedar així:


Una vegada fet açò l'única cosa que ens quedava era la taula i la gràfica. La gràfica no tenia molts problemes però per a poder fer la gràfica havíem de fer abans la taula i açò si que va ser un problema. No vam caure en el compte cap grup de com es podia fer. El problema real estava en què havíem de posar en el temps no sabíem que valor li donàvem a la X, açò ens va suposar un gran problema per a tots els grups fins a tal punt que vam haver d'emprar dues classes per a poder esbrinar-ho. Encara així no ho vam poder traure i Ricardo ens va haver d'ajudar ens trac de classe, ens porte a una altra classe on hi havia una pissarra i finalment ens ho va explicar. L'única cosa que havíem de fer era traure punts de la paràbola per a poder dibuixar-la. Açò és com fèiem en l'ESO que havíem de trobar punts de la paràbola per a poder dibuixar-la. Al final ho vam poder solucionar amb èxit

Aquest treball que se'ns venia a continuació ens va semblar molt interessant ja que era el càlcul de les notes. Podíem veure amb aquest projecte com es realitzaven les mitjanes i com et podies fer tu mateix una fulla de càlculs amb les teues notes per a esbrinar les mitjanes.
Aquest treball ho comencem posant a diversos companys els nostres per a col·locar-los les notes. Vam haver de fer diverses taules perquè vam fer dos exàmens i un últim treball final. Cada açò era una taula diferent emplenada amb el valor de cada pregunta. Aquestes taules les havíem d'emplenar a l'atzar però amb la funció de l'ordinador. Açò ens va suposar tornar a tirar mà de les instruccions dels fulls de càlcul. La funció era la de "Random()". Vam haver de posar les condicions d'aquesta funció atzar. Els valors que ens donara havien de ser de 0 a 10 i amb dos o un decimal.: Una vegada fet açò a cadascun ens donava notes diferents i cada vegada que modificàvem aquesta taula els valors canviaven i açò va ser bastant divertit ja que no deixàvem de tocar-la fins que ens donava les notes que nosaltres volíem que ens donara. Al final deixem de jugar i ho deixem en uns resultats que, curiosament cap passava del 8.

 Després de tot açò vam haver de posar fins a on devia arredonir i açò ho vam fer amb la funció "format condicional". Els suspesos eixien de roig i els aprovats de verd. Una vegada fet açò havíem de posar que nota corresponia a cada enunciat és a dir un 10 és un excel·lent i un 7 un notable. Açò el vam haver de fer amb l'eina que àdhuc no havíem usat, el "if()". Ens va costar bastant fer tot açò ja que vam haver d'incloure moltes condicions en una mateixa fórmula. Ho confesse al final vam haver de recórrer a els nostres companys que ens van prestar la seua ajuda.
Després de fer tot açò vam haver de fer el gràfic que representava com era la nota popular i un sector circular que ens ensenyava el percentatge d'aprovats i suspesos. Per a açò vam haver de fer una altra nova columna que representara si l'alumne estava aprovat o suspès.
I finalment per a acabar aquest llarg treball vam haver d'explicar el numere de cincs,quatres, deus,... Açò el vam haver de fer amb una altra nova funció desconeguda que és la de "count()". Una eina que ens explica el numere del valor que el teu li has dit que explique. Açò ens va tornar a suposar un altre problema ja que no ho explicava bé. I açò era perquè el programa no detectava cap valor ja que aqueix no era el valor exacte ja que havíem arredonit. Al final ho vam poder solucionar. 
Açò el pots veure en la següent imatge:

L'últim treball que ens va tocar fer va ser el de càlcul de G. Per a açò Ricardo ens va manar portar-nos una corda i una massa per a lligar-la a ella. Açò ho necessitàvem per a poder calcular quant temps tardava el pèndol a donar cinc oscil·lacions. Açò ho vam fer amb diverses mesures. Per a mesurar açò utilitzem una cinta mètrica que ens va prestar Ricardo. 
Ací podeu veure un vídeo de com realitzem aquesta operació:


Fet açò l'única cosa que quedava era realitzar la taula i amb els resultats que havíem obtingut. Llega l'única cosa que ens quedava era la gràfica que açò va ser el que va suposar un gran problema en aquest treball. Ens va costar un munt traure la gràfica. No sabíem que opcions posar-li o que calia canviar per a poder sacar la taula. Al final un grup ho va resoldre i nosaltres, amb la intenció de copiar-nos o que almenys ens ajudaren, vam anar a veure com li havia eixit la gràfica. Aquest grup es va negar a prestar-nos la seua ajuda i açò ens va disgustar bastant ja que, justament a aqueix grup, nosaltres els havíem ajudat en diverses ocasions. Amb l'actitud d'aquest grup ens vam adonar que no es podia comptar amb l'ajuda dels companys i que nosaltres tampoc els anàvem a prestar aqueixa ajuda en un futur. Al final ens vam adonar nosaltres mateixos del nostre error i vam poder rectificar-ho. Per sort no ens va portar molt temps i vam poder acabar el treball en el termini previst. 


Per a tancar els fulls de càlcul compartim la carpeta d els nostres treballs amb Ricardo perquè els poguera avaluar.


  1. Comencem el treball el dia 2/11/15 i ho acabem el 4/12/15


  • Si has treballat en grup:

  • Components del grup: Jose Mella, Pablo Pérez i Carlos Moreno.

  • Valoració del grup: Aquest grup va ser el del treball passat i estic molt orgullós d'haver fet el treball amb aquest grup ja que és un grup bastant treballador. Congeniem bastant bé i açò fa que el treball es faça molt més amè. La convivència amb el grup ha sigut excel·lent. No hi ha hagut cap problema amb cap component del grup i per tant li he de donar les gràcies a tots els components del grup per haver fet un bon treball.Estaria encantat de tornar a fer un altre treball amb aquest grup.

  • Valoració dels components del grup: Individualment no he de dir res ja que açò ha sigut un treball en grup i tots, el conjunt, hem treballat a la perfecció. Cadascun ha assumit un rol en el grup i ho hem complit. Com a resultat hem obtingut aquest fantàstic treball, que jo personalment ho valoraria molt molt positivament. Quasi la perfecció.


No hay comentarios:

Publicar un comentario